Min bröstförminskningsblogg

Bröstförminskning med hjälp av Landstinget, Akademikliniken Malmö 20 juni 2012

Dag 99: Tål nog visst tejpen!

Publicerad 2012-09-26 14:56:00 i Efter

På mitt återbesök förra veckan trodde ju sköterskan att jag inte tålde tejpen. Jag blev rekommenderad att lufta i två dagar och sen prova och tejpa igen. Men eftersom jag tyckte det var obehagligt att vara utan tejp, och aldrig gör som andra säger, hehe, så köpte jag silikonplåster och tejpade på. Idag började det klia på ett ställe där jag haft kliande utslag innan också, exakt samma ställe. Silikontejpen skulle sitta i 3-7 dagar, så eftersom det gått 8 dagar tänkte jag att det inte borde vara någon fara att dra av den, så det gjorde jag. Huden där under var ganska röd och i ena ärret hade jag fått några småsår. Jag tänkte att jaha, tål jag inte detta heller!?
Så jag ringde Akademikliniken, och kände mig väldigt dum när sköterskan förklarade för mig. Mitt kliande utslag beror inte på tejpen, utan det är ett värmeutslag. Jag pendlar väldigt mycket mellan kyla och värme, har aldrig en normal temperatur, så att jag får värmeutslag trots att det är höst och regn är inget jag blir förvånad över! Jag frågade vidare om småsåren och varför det kommit såna. Hon förklarade att jag inte låter det torka ordentligt innan jag klär på mig efter dusch, vilket jag, nu när jag tänker efter, inser stämmer väldigt bra. Hon sa att Mepiform (silikontejpen) är alldeles för tjock, så det hinner inte torka där under. Hon jämförde med när man har ett skärsår på fingret och tar på ett plåster, och sen blir fingret blött, ni vet hur det ser ut där under då? Samma effekt blir det med tejpen när det blir blött.
Nu ska jag lufta ärren några dagar, och sen tejpa igen. Och framför allt vara noga med att låta det torka ordentligt innan jag klär på mig!
 
 
Mitt "fula" ärr, som egentligen är ganska fint, men fult jämfört med det andra. Några småsår och väldigt rött, dock rent och torrt och inga konstigheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

De senaste inläggen

Kategorier

Månadsarkiv

Prenumerera och dela