Min bröstförminskningsblogg

Bröstförminskning med hjälp av Landstinget, Akademikliniken Malmö 20 juni 2012

Hur gjorde du?

Publicerad 2013-02-04 18:32:00 i Frågor och svar

Kattis frågade:
hur gick du till väga för att få de betalt av landstinget? jag har själv 70 F nu och vill ha mkt mindre, men tror inte jag kommer få de betalt.
 
 
Svar:
Jag ringde till min vårdcentral och sa helt enkelt att jag ville ha en remiss för att kolla upp möjligheterna till en bröstförminskning! Då fick jag komma till en doktor på vårdcentralen, han skrev en remiss till Akademikliniken i Malmö, som Region Skåne har vårdavtal med. Sen blev jag kallad till Akademikliniken där jag fick träffa en sköterska som pratade lite, tog alla mått, skrev in allt i datorn och vips kom det fram att jag var godkänd! Hon gick igenom operationen och eventuella komplikationer, och sen bokade hon en tid med kirurgen. Jag träffade honom en gång och några veckor senare var det dags för operation!
Mer finns att läsa i min kategori Konsultationer (klicka så öppnas den i ett nytt fönster).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

De senaste inläggen

Kategorier

Månadsarkiv

Prenumerera och dela