Min bröstförminskningsblogg

Bröstförminskning med hjälp av Landstinget, Akademikliniken Malmö 20 juni 2012

Dag 227

Publicerad 2013-02-03 18:56:31 i Efter

De senaste veckorna har det hänt något inuti brösten, jag tror det är svullnad som försvunnit! Innan så var brösten ganska hårda, de gick liksom inte att flytta en centimeter, och tryckte man på dem så var det bara...hårt. Men så plötsligt började de kännas mer och mer "köttiga" och mjuka. Trevligt!
 
Idag har jag rotat fram kläder som jag la undan efter operationen, när jag bara kunde ha vissa typer av tröjor på grund av bhkanter. Hur som helst så är det en hel del som passar nu, och jag undrar lite hur jag tänkte när jag köpte allt? De satt ju inte bra för fem öre. Men å andra sidan, VAD satt bra när brösten var stora? Typ ingenting.
Provade mina gamla bhar också, och det var kul, jösses vilken skillnad! Tänk att för bara 7½ månad sen så kunde jag nästan gråta när jag skulle ta på mig de där bharna, idag skrattade jag gott!
 
Jag hade ALLTID ett linne under, oavsett vad jag hade på mig, för att de skulle hållas på plats, och för att annars så syntes för mycket...
 
Nyårsafton 2009-2010                                             Idag
 
Min gamla bh och min nya bh... Hahaha, ja jösses...

Kommentarer

Postat av: kattis

Publicerad 2013-02-04 13:11:59

hur gick du till väga för att få de betalt av landstinget? jag har själv 70 F nu och vill ha mkt mindre, men tror inte jag kommer få de betalt.

Svar: Jag kan skicka ett mer utförligt mejl till dig också, men här står lite http://forstorabrost.blogg.se/category/konsultationer.html :)
forstorabrost.blogg.se

Postat av: kattis

Publicerad 2013-02-04 13:13:44

vill gärna ha all info =)

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-02-06 19:04:46

Hej! Jag undrar vad hade du för volym innan och vad har du för volym nu? Läkarna är väldigt noga med att inte prata kupa men volym gör mig så förvirrad då jag inte har ngt som helst perspektiv när det kommer till volym.
Jättebra blogg förresten!

Svar: Hej!På min första konsultation hade jag 950 ml på ena bröstet och 900 på det andra, men på operationsdagen sa kirurgen att han trodde det var snarare 800 ml på båda. Det konstiga är att jag inte hade gått ner i vikt alls mellan de gångerna, men på bilderna som togs på konsultationen och sen operationsdagen så syns faktiskt en stor skillnad, de var mindre på operationsdagen.
Jag har faktiskt ingen aning om vad jag har nu, kirurgen skrev inte i min journal hur mycket han hade tagit bort, men sköterskan gissade på ca 300, så då borde jag ha ungefär 500 ml kvar, och det kan nog stämma ganska bra, tror jag. Tycker också volym är väldigt klurigt!

Tack så mycket, vad glad jag blir!
forstorabrost.blogg.se

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-02-10 14:30:29

Ok Tack! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

De senaste inläggen

Kategorier

Månadsarkiv

Prenumerera och dela