Min bröstförminskningsblogg

Bröstförminskning med hjälp av Landstinget, Akademikliniken Malmö 20 juni 2012

Dag 91: Ringde Akademikliniken

Publicerad 2012-09-19 20:34:06 i Efter

Jag är en människa som oroar mig. Mycket. Inatt låg jag vaken och mådde dåligt över hela tejpgrejen. Men så kom jag att tänka på något. Jag kanske inte är allergisk mot tejpen trots allt, kanske byter jag den för ofta, och drar av hud eftersom tejpen fortfarande sitter fast? Så idag ringde jag Akademikliniken och frågade! Och ja, det kan absolut vara så. Jag blev rekommenderad att lufta det en till två dagar (min stora fasa!) och sen tejpa som vanligt, men låta den sitta till den bokstavligt talat trillar av, och inte dra av den efter en vecka som jag gör nu. Blir det inte bättre så finns en silikongel på apoteket, jag vet inget om det eller hur ofta man måste smörja, men det finns i alla fall!
Jag hoppas innerligt att jag tål tejpen, men jag är inte så säker ändå. Har flera gånger fått kliande utslag på exakt samma ställe. Om det är från tejpen eller något annat vet jag inte, men jag håller tummarna att det inte är från tejpen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

De senaste inläggen

Kategorier

Månadsarkiv

Prenumerera och dela