Min bröstförminskningsblogg

Bröstförminskning med hjälp av Landstinget, Akademikliniken Malmö 20 juni 2012

Dag 118: Legat på mage!

Publicerad 2012-10-16 19:13:51 i Efter

Inatt låg jag vaken jättelänge och kunde inte sova, så jag bestämde mig att prova att ligga på mage, för första gången sen operationen. Så jag rullade helt enkelt över, och jag blev besviken. Det var inte alls så skönt som jag hade för mig, armarna somnade och det stramade lite i ärren och brösten, obekvämt helt enkelt. Tänk om jag hade vetat det de första två veckorna när jag bara fick ligga på rygg, när jag led och längtade efter att få vända på mig, vilken tröst det hade varit då!
Men jag provade lägga mig på mage på köksgolvet häromdagen, när jag fick för mig att jag ville prova, och där var det himla skönt. Det gjorde inte ont, men bäst av allt, ryggen kröktes inte uppåt som den gjorde innan, när brösten var stora. Och det var en härlig känsla!

Kommentarer

Postat av: cattis

Publicerad 2012-10-17 05:36:28

I morgon skriver ja in mig på sjukan å på fre är de operations dax :) är nervös som tusan :/
Så om allt går bra är man hemma igen på lördag. Håll tummarna för mig.

Svar: Jaaaa, ååhhh, vad glad jag blir för din skull! Förstår att du är nervös men det kommer gå så bra så!! Ska hålla både tummar och tår för dig! Skriv sen och säg hur det gått och hur du mår!
forstorabrost.blogg.se

Postat av: cattis

Publicerad 2012-10-18 18:07:02

Nu ligger ja i sjukhussängen i morgonbitti kl 7 är de min tur. Ritad å klar är ja. Svårt att föreställa sig resultstet utifrån de ritade.
Imorgon väntar sängläge, drenage å lite medicin , fasar dock för att sova på rygg :( mage är ju favorit.
Håll alla tummar för mig i morgon.

Svar: Nu är du klar och antagligen vaken! Jag har hållt tummarna för dig idag, hoppas allt gick bra! Hur mår du? Du får gärna skicka pm till mig på POF, så kan vi prata mer! :)Du kommer vänja dig ganska fort vid att sova på rygg! De första dagarna var jävliga för mig och jag hade ont i ryggen, jag som brukade älska att sova på mage. Nu tycker jag inte det är alls skönt att sova på mage längre, och ryggen har blivit en favorit sovställning!
Kram!
forstorabrost.blogg.se

Postat av: cattis

Publicerad 2012-10-19 05:24:35

Nu är de inte ens 2timmar kvar är sjuktnervös, man blir å fundera om man verkligen ska göra de :/ fast ja är säker. Vill ju inte ha ont. på jobbet säger dom att ja ska och piffa upp mig :)
Å de stämmer ju också på ett sätt. Hoppas de blir fint, är ju lite rädd för ärr.
Nu ska ja vila å vänta på premddicineringen. Ha en bra dag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

De senaste inläggen

Kategorier

Månadsarkiv

Prenumerera och dela