Min bröstförminskningsblogg

Bröstförminskning med hjälp av Landstinget, Akademikliniken Malmö 20 juni 2012

Dag 151

Publicerad 2012-11-18 22:37:00 i Efter

Igår tog Prosilen helt slut... Eftersom jag varken har tid eller råd att åka Skåne runt för att skaffa mer så beställde jag en ny från England i torsdags. Sidan verkade seriös så jag hoppas verkligen att den faktiskt var det. Jag köpte ett stort stift på 17 g, det jag hade var bara på 4,25 g.
Så ikväll skulle jag tejpa ärren igen, men det var som om klistret hade försvunnit, det fastnade liksom inte på huden. Jag försökte med flera bitar, men icke. Det kan inte vara silikon som är kvar efter stiftet, för det tvättade jag bort noga imorse. Ingen aning om varför tejpen plötsligt inte fäster.
Men när jag stod där framför spegeln och försökte tejpa så blev jag bara så himla ledsen. Brösten är för stora. Framifrån ser de hängiga ut och, ja, de är fortfarande för stora. Jag grät och grät och grät och allt kändes bara så hopplöst. Ja, de är hundra gånger bättre än innan, men jag är inte nöjd än. Ja, de ändras i upp till ett år, men att de blir 2 kupor mindre inom ett halvår, och att bröstvårtorna flyttas uppåt, det tror jag inte en sekund på...
 
De senaste dagarna har jag emellanåt känt lite stick och bränningar i ena bröstet, och i förrgår upptäckte jag en vit bula mitt i det röda ärret. Jag skulle väl tro att det snart kommer ut en trådände där, ser i alla fall ut som något är på väg ut!
 

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2012-11-18 23:12:24

Vad tråkigt att du känner så :(

Men titta på förebilder, du har väl hellre dina nya bröst än de gamla?

Om du fortfarande inte är nöjd om några år kan du kanske bekosta en ny operation?

Svar: Ja, absolut!! Det tog mycket mod att gå igenom en operation från första början, det är inget jag bestämde över en dag och jag grubblade mycket och länge, jag är fortfarande jätteglad att jag gjorde den, men jag hade såklart hoppats att jag kunde bli av med allt ryggont, att jag hade kunnat sitta rakt, köpa vilken bh som helst... Men så blev det inte, hittills i alla fall, och det gör mig väldigt ledsen. Visst, smärtan har minskat, jag kan köpa en bh i vanliga affärer, men måste ändå ha D-E kupa, och det var inte vad jag hade hoppats på.

Ja, precis, jag tänkte så också. Det finns inget jag kan göra nu, så det är ju tyvärr bara att gilla läget. Men det känns onödigt att redan ha gått igenom en operation och kanske behöva göra en ny för att bli av med besvären helt liksom. Jag mådde skit efter operationen och det var många oroande veckor innan allt läkte. Den processen vill jag inte gå igenom en gång till...
forstorabrost.blogg.se

Postat av: Kattis

Publicerad 2012-11-19 22:52:25

Men detta med hållningen och ryggontet, kan det inte bara vara så att det behövs mer träning för att få ordning på det? Kanske fler renodlade ryggstyrkeövningar? Och det finns nog särskilda övningar för hållningen också..

Att dom är för stora är verkligen synd, det går ju inte att göra något åt själv direkt :(

Svar: Jo, kanske. Ska försöka bättra mig med hållningen och leta upp lite övningar!
forstorabrost.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

De senaste inläggen

Kategorier

Månadsarkiv

Prenumerera och dela