Min bröstförminskningsblogg

Bröstförminskning med hjälp av Landstinget, Akademikliniken Malmö 20 juni 2012

Dag 137: Formen ändras än

Publicerad 2012-11-04 18:37:11 i Efter

Det är nästan 4½ månad sen jag opererades, och brösten är fortfarande formkänsliga. Har jag en slapp bh som inte sitter åt ordentligt, ja då ser de lite slappa ut, lite avlånga och hängiga, fast utan häng...typ. Har jag min favorit bh, en sportbh från Swegmark, som sitter åt ordentligt och ger bra stöd, ja då är brösten assnygga när jag tar av den! Lite roligt att se hur de kan ändras så mycket bara genom att man har olika bhar på sig.
 
Idag provade jag bygelbhar på Lindex och KappAhl. Bygel får jag börja använda lagom till jul, ett halvår efter operationen, så jag kände att jag kunde prova lite. Det är inget jag skulle kunna använda ännu, ens om jag "fick", det skaver för mycket mot ärren. Hur som helst, jag provade några olika, och jag blev faktiskt lite ledsen. Mina bröst är förminskade och ändå var jag tungen att ha DD eller E kupa... Jag hoppas att de kommer bli lite mindre. Om de förblir i denna storleken så blir jag såklart lite besviken, men jag har ändå vunnit så himla mycket. Jag har funderat en del på det, och kommit fram till att även om jag skulle bli erbjuden, av någon, en ny operation, så skulle jag inte göra det.
Trots att jag var tvungen att ha en så pass stor storlek, så är det en underbar känsla att kunna gå in i vilken affär som helst och köpa en bh som inte gör en pank!
 
Men jag vill poängtera, att trots att jag är lite besviken så är fortfarande jag överlycklig att jag gjorde det, det bästa beslutet jag tagit! Jag menar absolut inte att klaga, men jag tänker inte blunda för att jag tycker att de är för stora.
 
Mindre kul med detta, men med kläder syns det nog inte, syntes mest i vissa vinklar:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

De senaste inläggen

Kategorier

Månadsarkiv

Prenumerera och dela