Min bröstförminskningsblogg

Bröstförminskning med hjälp av Landstinget, Akademikliniken Malmö 20 juni 2012

Dag 2

Publicerad 2012-06-22 15:30:00 i Efter

Nu är det lite mer än två dygn sen jag opererades!
Smärtan är inte alls så farlig som jag hade förväntat mig. Jag har mest ont i sidan av bröstkorgen, en bit under armhålorna, och där är jag rejält blå och svullen också. Jag försöker ligga stilla och vila, men jag är så fruktansvärt uttråkad...
Idag har det börjat pirra och vibrera i vänster bröst, antar att det är läkningen, eller nervtrådar som hittar tillbaka till varandra. Känns konstigt.
Har blivit lite mer förkyld så jag har haft lite svårt att andas. Vaknade någongång inatt av att jag drog efter andan, som om jag inte fick luft, det var lite obehagligt. Måste ligga på rygg i två veckor och det är besvärligt hur jag är ligger. Får jätteont i ryggen efter ett tag, oavsett om jag ligger platt eller på kuddar.
Brösten är fortfarande jättesvullna, och väldigt blå, men det ser fint ut. Ska bli spännande att få se dem utan tejp på torsdag, på återbesöket på kliniken, men jag tvivlar på att det är en vacker syn...
 
Ritade streck på magen:
 
Höger sida:
 
Vänster sida:
 
Blodig vårtgård:
 
Arga, röda gamla bristningar:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

De senaste inläggen

Kategorier

Månadsarkiv

Prenumerera och dela