Min bröstförminskningsblogg

Bröstförminskning med hjälp av Landstinget, Akademikliniken Malmö 20 juni 2012

Dag 8: Första återbesöket

Publicerad 2012-06-28 17:47:01 i Återbesök

Idag var jag på mitt första återbesök på Akademikliniken! Sköterskan tog av all tejp och sa att allt såg jättefint ut, det var torrt och fint alltihop. Hon satte på nytt tejp och gav mig lite information. Jag blev lite förvånad över hur små vårtgårdarna är, men det är väl bara för att jag är van vid flaskbottenstorlekar.
Smärtan har gått över, nu bara värker och drar det lite i snitten. Däremot har jag fått ont inne i bröstkorgen och svårt att andas, men det ska också vara normalt.
Jag är sydd inifrån, så där är inga stygn utanpå, bara några stycken, och de ska tas nästa vecka. Känns onödigt att åka 10 mil för att ta bort några stygn, men det är ändå skönt att få allt kollat så jag kan vara lugn med att allt ser bra ut.

Imorse provade jag en tröja som suttit ganska hårt innan, nu var den stor som ett tält. En annan tröja, som suttit åt över brösten och sen varit lite för kort, sitter helt perfekt nu!

Kommentarer

Postat av: Micka

Publicerad 2012-08-11 03:03:28

1. Tackar jätte mycket för en super bra blogg. Spec till alla oss som har funderingar om hur det går till som och hur det kommer att kännas.
2. De måste kännas jätte bra att få på sig kläder som man gillar men inte kunnat haft tidigare.

Svar: Hej!Tack, vad glad jag blir! Syftet med bloggen är ju dels för att jag själv ska minnas och kunna titta tillbaka, men mest för att hjälpa andra i samma situation och med samma funderingar och frågor!
Det är en helt underbar känsla, jag blir fortfarande löjligt glad över att kunna ha en pikétröja!
forstorabrost.blogg.se

Postat av: Sabina

Publicerad 2013-03-07 17:47:07

Hej! Så glad jag blev som hittade till dig och din blogg. Måste läsa igenom allt du skrivit, hittade din blogg precis via Google. Blev också opad via landstinget och på AK Malmö och det har gått 8 dagar sen! :-) och jag antar att vi har fått samma läkare. Vill gärna mejla dig privat. Vore skoj! Sabina

Svar: Hej!
Tack, jag är glad att du hittat hit, haha :-)
Jag har skickat ett mejl till dig!
forstorabrost.blogg.se

Postat av: Malin

Publicerad 2013-08-25 23:10:10

Hej, jag ska på mitt första återbesök på AK kliniken i Malmö imorgon. Jag förminskade brösten för en vecka sedan. Jag har mått väldigt bra och inte haft så ont. Jag har haft stor nytta av dina bilder där du visar hur blå och gul man blir. Det som har varit jobbigast är nog att sova på rygg....jag blir såååå trött i ryggen och måste gå upp och gå mitt i natten. Det ser ut som att vi har fått ungefär samma storlek på våra bröst. Jag hade 75 D på mig när jag vaknade efter operationen. Vad har du för storlek idag. Jag är supernöjd, men mina bröst ser än så länge ut som jag har lyft dem och lagt i implantat.... Ser att dina bröst sjunkit ner en hel del, det är min önskan att mina också gör. Ska bli spännande och se under tejpen imorgon. Tack för allt du lagt ut på din blogg, det hjälpler en verkligen!

Svar: Hej! Hur gick återbesöket? Såg det bra ut? Jag var ganska nervös när de tog bort tejpen, det var lite läskigt att se allt för första gången! Tack så mycket, det glädjer mig att jag kan göra nytta!Jag tyckte också att det var pest att sova på rygg, den värkte och det var obekvämt... Dock vänjer man sig fort! När jag väl fick börja sova på sida och mage tyckte jag det var bekvämt att ligga på rygg ;-)
Efter operationen hade jag 80B, jag kan ju säga att jag drunknar i den runt om nu, men jag var så svullen och då tyckte jag att den satt åt!
Jag har allt från 65F till 70E. I Lindex tshirtbh har jag 70DD, och i KappAhls egna har jag 70E.
Haha, känner igen den beskrivningen! De var runda, stenhårda bollar i början! Nu har de både mjuknat och sjunkit ner, men det kan ta ganska lång tid. Jag märkte att den sista svullnaden släppte när det hade gått lite mer än ett halvår, så det är verkligen en lång läkeprocess!
forstorabrost.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-26 16:11:23

Det gick bra! Det såg bra ut. Såg lite läskigt ut runt bröstvårtorna. Men de andra ärren var fina. Sköterskan sa att de skulle sjunka ner mer, att jag upplevde de större för att de var så högt upp. Hon sa att det såg ut som jag hade lagt in små implantat, att de var perfekta till min kropp, allt häng är ju borta, men jag ville ju ha små små bröst.....Jag hoppas att du har rätt, det är ju bara en vecka sedan operation, jag känner ju att det är svullet. Men fina är dom, med tanke på hur jag såg ut innan så är det som en tavla. :) Har samlat på mig lite vatten av medicinen som heter ngt liknande Arcoxia. Förklarar kanske varför jag gått upp vikt istället för ner. De tog ju bort 380g från varje bröst. Tack för ditt engagemang. Det värmer.

Svar: Skönt att höra! Innan operationen var jag livrädd att brösten skulle bli för små... Nu önskar jag att de hade blivit lite mindre trots allt. Men som du säger, jämför man med innan så är det ett helt fantastiskt resultat!
Jag åt också Arcoxia och blev jättedålig av den, hade så ont i magen och noll aptit. Ringde till slut och frågade om det var normalt att må så dåligt, och då sa de åt mig att sluta med den medicinen, det var tydligen ganska vanligt att man reagerade med magproblem. Om du vill du prata privat kan jag mejla dig?
forstorabrost.blogg.se

Postat av: Malin

Publicerad 2013-08-27 15:35:36

Tack min vän, jag tar gärna emot din mailadress då jag skulle tro att frågor dyker upp efterhand. Det hade varit jätteskönt att kunna fråga dessa frågor när det känns aktuellt.

Svar: Har mejlat dig :-)
forstorabrost.blogg.se

Postat av: Anita König

Publicerad 2014-03-11 15:38:25

Tack för din blogg, jag har gjort bröstförminskning för 6 dagar sedan och ska på återbesök i morgon. Fick operationen genom Örebro landsting----och jag har nu läst din blogg och det tröstar, ty det känns lite annorlunda , inte ont direkt men bhn och kompresser trycker väldigt hårt och obehagligt.

Svar: Hej!Ledsen för sent svar! Tack själv! Hur känns det hittills? Skönt va?
forstorabrost.blogg.se

Postat av: Anita K

Publicerad 2014-03-17 19:23:55

Ska tillbaka igen i morgon--13 dagar,tror att jag ansträngt mig för mycket genom att inte vara så stilla som man borde. Det sticker och kör i brösten på olika sätt, men vad jag förstått genom dig så är det normalt när nerverna börjar vakna till.
Är du fortfarande nöjd med dina bröst? Jag längtar efter att börja träna igen , det här stilla livet är svårt trots att jag bunkrat upp med Tv serier osv. Läser din blogg då och då för att se hur det gick för dig, så det var fint att du skrev.Om jag inte läst att dina bröst pirrade och hade sig så skulle jag blivit ängslig när mina nu gör det.

Svar: Det är säkert nerver! Jag kände myrkrypningar, pirr, vibrationer, stick och allt möjligt, väldigt obehagligt och läskigt men när jag förstod vad det var blev jag bara glad när det kom! Jag är fortfarande nöjd, jättenöjd faktiskt! Det är snart två år sen min operation och jag tror att de är klara nu och har fått sitt slutresultat, och det är jättefint! Ärren syns knappt heller, så allt har bara blivit SÅ bra!
Usch ja, det förstår jag! Det är drygt att bara gå omkring, speciellt när man inte får göra så mycket...
Tack så mycket, det glädjer mig!
forstorabrost.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

De senaste inläggen

Kategorier

Månadsarkiv

Prenumerera och dela