Min bröstförminskningsblogg

Bröstförminskning med hjälp av Landstinget, Akademikliniken Malmö 20 juni 2012

Dag 6

Publicerad 2012-06-26 15:23:00 i Efter

Jag kan inte påstå att jag har mer, eller mindre, ont, men smärtan har ändrats. Det drar och värker, mest om jag ska resa mig upp, i slutet av såren. Någon annan smärta än det kan jag inte påstå att jag har. Sitter, eller ligger, jag helt still känns ingen smärta, bara pirr i vänster bröst. Det verkar som jag har full känsel i båda brösten, men inte direkt någon alls i vänster bröstvårta. Lite svårt att säga, eftersom båda bröstvårtorna är helt övertejpade, men det känns så i alla fall. Inget konstigt med det, det är vanligt med känselbortfall, oftast kommer den tillbaka, men ibland inte. För tillfället är det inget som stör mig det minsta, så länge det läker fint så är jag nöjd!
Blåmärkena är nu gula, riktigt, riktigt gula.De på sidorna av bröstkorgen verkar ha försvunnit helt!

Pratade med en sköterska på Akademikliniken idag, som var ganska säker på att min aptitlöshet, magont och illamående var biverkningar av Arcoxian, som jag tar för att lugna svullnaden, den är antiinflammatorisk också. Hon sa att jag skulle sluta ta den, hade redan tagit en idag men nu får det vara nog då. Egentligen skulle jag ta sista imorgon, skulle bara äta den i en vecka, så det känns lugnt att sluta. Ska bli skönt att inte ha ont i magen, och kunna äta lite mer. Har snart gått ner ett och ett halvt kilo sen dagen innan operationen. Gissar på att de tog bort ungefär ett halvt kilo bröst, ska bli spännande att få veta exakt hur mycket!
Imorgon är det redan en vecka sen operation, helt sjukt vad fort det har gått. De första dagarna tyckte jag gick i snigelfart, så långsamt, så långsamt. Men nu är det alltså plötsligt en vecka! På torsdag ska jag på återbesök, och då lär jag få se hur det ser ut utan tejpen...hjälp.
 
 
Höger sida:
 
Vänster gula bröst:
 
Höger gula bröst:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

De senaste inläggen

Kategorier

Månadsarkiv

Prenumerera och dela