Min bröstförminskningsblogg

Bröstförminskning med hjälp av Landstinget, Akademikliniken Malmö 20 juni 2012

Dag 21: Halva tiden har gått

Publicerad 2012-07-11 10:50:47 i Efter

Idag är det tre veckor sen jag opererades, och tre veckor kvar till jag kan leva normalt igen. Det är lite frustrerande att hela tiden behöva tänka sig för, man får inte lyfta tungt och sträcka armarna och så, ännu svårare är det när det ju inte ens gör ont. Men nu har i alla fall halva tiden gått!
Den senaste veckan har jag tagit två smärtstillande på morgonen, men jag ska prova att inte ta någon idag, känns inte som det behövs. Det drar lite i ärren när jag rör mig, och på vissa ställen värker eller ömmar det, men det är ungefär samma obehagliga känsla som när jag faktiskt tagit värktabletterna.
Jag längtar tills jag ska byta tejp, vill så gärna se hur det ser ut där under! Kan knappt hålla mig, men får vänta till helgen i alla fall.

De första två veckorna efter operationen mådde jag riktigt risigt, hade ingen aptit och gick ner över ett kilo. Nu har jag fått tillbaka aptiten och nu väger jag mer än innan jag opererades.... Får nog akta mig lite mer vad jag stoppar i mig. Har varit så rädd att få i mig för lite så det inte läker bra, så jag har stoppat i mig för mycket istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

De senaste inläggen

Kategorier

Månadsarkiv

Prenumerera och dela