Min bröstförminskningsblogg

Bröstförminskning med hjälp av Landstinget, Akademikliniken Malmö 20 juni 2012

Dag 16: Andra återbesöket

Publicerad 2012-07-06 19:20:37 i Återbesök

Idag var jag på mitt andra återbesök, och det gick hur bra som helst!!
 
Jag fick klä av mig på överkroppen och lägga mig på britsen, och så drog sköterskan av all tejp. Alla stygnen är gjorda inifrån, och kroppen kommer själv att göra av med dem, men där är alltid några bitar som sticker ut ur huden som man får klippa av, så det var vad hon gjorde idag. Det gjorde lite ont när hon drog, men det gick fort, där var kanske 2-3 stycken på varje bröst. När alla var klippta så kände och tryckte hon längsmed ärren för att se så där inte var fler knutar, de är helt genomskinliga och svåra och se, och det gjorde faktiskt ganska ont. Det liksom ilade i ärren. Sen var det på med nytt tejp och så var jag klar.
Ärren såg superfina ut, och det har läkt riktigt bra! Sköterskan sa att många får sår i "kryssen", men det hade inte jag! Jag sa att jag varit orolig för ärren eftersom jag brukar läka skitdåligt, hon blev förvånad eftersom det läkt så bra. Någon vecka till och sen är det helt stängt! Jag försökte titta ner, och fick se i en spegel också, och jag är så nöjd, det ser jättefint ut!
Fick veta att när det är helt läkt så kan jag sola, men då måste jag smörja in ärren i solskyddsfaktor 50 för att de inte ska bli fula. Som jag förstod det så kan jag ha tejp över, istället för att smörja in med solskydd, men då kan tejpen sticka ut under bikinin och det är kanske inte så snyggt.
Jag sa att jag normalt duschar i en blandning av socker, honung och rapsolja, sköterskan kollade lite konstigt på mig, haha, jag frågade om jag kunde använda det igen nu, istället för Lactasyd tvålen. Min hud har blivit jättejättetorr, jag är helt vit av hudflagor över hela kroppen. Hon sa att det gick bra!
Frågade också hur länge det fortfarande finns risk för infektioner, och hon sa att eftersom jag inte fått det hittills så är det inte troligt, speciellt inte när allt såg så fint ut, men risken finns så länge det är sår, så någon vecka till, sen kan jag pusta ut.
Dessutom behöver jag inte ligga bara på ryggen längre!!
 
Har köpt en till amningsbh idag, D-kupa igen! Kan vara bra att ha lite fler att byta mellan eftersom jag ska ha en på dygnet runt i 6 veckor, alltså fyra veckor till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

De senaste inläggen

Kategorier

Månadsarkiv

Prenumerera och dela