Min bröstförminskningsblogg

Bröstförminskning med hjälp av Landstinget, Akademikliniken Malmö 20 juni 2012

Dag 55: Lite ont

Publicerad 2012-08-14 22:11:06 i Efter

Imorse vaknade jag av att jag hade ont i höger bröst, på samma ställe hela tiden, på sidan av bröstet. Under dagen har det gjort ont lite till och från, innan skar det till lite också, men jag tror att det är nerver som fortfarande håller på att hitta tillbaka till varandra.

Höger bröstvårta har varit lite konstig ett tag också. Dels har den ömmat och varit röd, men där har varit något slags utslag också, och den har hållt på och dragit in sig en del. Det verkar dock ha gått över nu, den känns mycket bättre i alla fall, och så ser den normal ut igen!

Emellanåt är huden på brösten så torr så det trillar av stora flagor. Jag har ingen aning om varför, men vad jag har förstått så är det ganska vanligt. Jag antar att en operation är en väldigt stor påfrestning för hela kroppen och det tar tid innan den blivit sig själv igen.

Efter operationen fick jag en herrans massa finnar i ansiktet, och de har inte gått bort. Eller, gått bort har de ju såklart gjort, men det har fortsatt komma nya. Antingen är det påfrestning efter operationen, eller så kan det ha att göra med min sköldkörtel igen, ska till doktorn imorgon och se om vi kan ändra dos eller så.

Imorgon är det 8 veckor sen operationen, jag är fortfarande överlycklig att jag gjorde det. Jag är helnöjd och jag älskar dem! Har fortfarande en del ryggont, men det är nog för att jag inte har vant mig vid att sitta rakt. Är så van vid att sitta som en hösäck så det kommer nog ta ett bra tag att vänja bort det!

Kommentarer

Postat av: cattis

Publicerad 2012-08-16 08:06:47

Nu har ja äntligen fått tid dock måste ja boka om den då den krockar med ett bröllop :(
Hur länge va du sjukskriven efter operationen?

Svar: Ååhhh, vad typiskt!!! Hoppas du får en ny tid fort!Jag var sjukskriven på grund av långvariga psykiska problem redan innan operationen, så jag kunde gå hemma och läka i min egen takt ändå. Och det var tur, för de första två veckorna mådde jag så dåligt efter narkosen och en av medicinerna så jag varken åt eller var uppe knappt. Den tredje veckan började jag komma igång och då var det jättejobbigt, om jag stod upp mer än fem minuter så fick jag en hemskt tryck över bröstet, orkade knappt gå och gick sååå sakta. Minns inte riktigt hur lång tid det tog innan jag var normal i kroppen igen...
forstorabrost.blogg.se

Postat av: Liza

Publicerad 2012-08-16 21:44:03

HA! Jag fick också massor av finnar efter operationen, dock börjar det gå bort nu för mig. Tänkte nästan att det kunde bero på smärtstillande jag åt första veckan... Slutade med det jättesnabbt eftersom jag knappt haft ont:)

Och visst är man ovan att sitta(eller för den delen GÅ) med rak rygg!
Läk vidare hörru!:)

Svar: Ja, man tänker inte direkt på hur stort och påfrestande en operation faktiskt är för kroppen. Jag minns att jag de första veckorna, när jag mådde skit, tänkte att är det inte nödvändigt ska jag ALDRIG operera mig igen.Härligt att du knappt haft ont! Jag trodde smärtan skulle vara MYCKET värre, blev själv förvånad!

Haha ja, herregud vilken skillnad!
forstorabrost.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

De senaste inläggen

Kategorier

Månadsarkiv

Prenumerera och dela