Min bröstförminskningsblogg

Bröstförminskning med hjälp av Landstinget, Akademikliniken Malmö 20 juni 2012

6 veckor!

Publicerad 2012-08-01 17:26:43 i Efter

Idag är dagen äntligen här, dagen som jag väntat på. Idag har det gått 6 veckor sen jag opererades, och nu är jag fri att leva som vanligt igen. Jag får lyfta, bära tungt, dammsuga och sträcka på armarna igen! Dessutom är jag fri från att sova med bh på mig, men jag tror jag ska fortsätta med det ett tag till, känns bäst så. Jag har firat med att bära en Icakasse, och köpt en sportbh att sova i.
Brösten känns bra och ser bra ut och jag är fortfarande överlycklig! Jag har slutat äta som en tok, och äter nu bara när jag är hungrig, och jag går sakta, sakta ner i vikt igen, Skönt. För två år sen gick jag plötsligt upp 17 kilo, och det visade sig att min sköldkörtel inte producerade tillräckligt med hormoner, vilket i sin tur slöade ner ämnesomsättningen. Tyvärr så har jag fortfarande jättesvårt att gå ner i vikt, trots att jag äter Levaxin.

Jag har alltid läkt väldigt, väldigt sakta, och lätt fått stora och fula ärr. Jag var rädd inför läkandet, eftersom jag vet hur dålig min kropp är på att läka. Och visst, det har gått 6 veckor och det är inte helt läkt ännu, men ärren är så tunna och fina att jag blir alldeles gråtfärdig!

För 6 veckor sen skulle jag aldrig våga visa brösten för någon, inte ens med bara bh, helst inte ens med kläder. Jag klädde mig i stora kläder för att dölja dem. Nu är det tvärtom, jag visar dem för alla som ber om det, haha. Utan en gnutta genans, kanske till och med med lite stolthet, har jag visat dem för både mamma, mormor och mostrar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

De senaste inläggen

Kategorier

Månadsarkiv

Prenumerera och dela